Conceptul de coworking a aparut in anul 2005, odata cu deschiderea primului Coworking Space la San Francisco. De atunci, spatiile de coworking si-au castigat popularitatea la nivel global, devenind o alternativa confortabila la clasicele birouri.

Birourile de coworking depasesc notiunea traditionala a birourilor de lucru. Oamenii vin inclusiv datorita facilitatilor menite sa le ofere confortul necesar pentru cresterea productivitatii, capacitatii de concentrare, a randamentului si a creativitatii.

De exemplu, spatiile coworking detin zone amenajate special pentru organizarea sedintelor, a interviurilor, dar si zone de relaxare si socializare. Coworking-ul nu discrimineaza pe nimeni.

Desi acestea sunt de regula frecventate de liber-profesionisti si antreprenori, se intampla sa fie vizitate inclusiv de corporatistii care calatoresc in interes de serviciu si care prefera un mediu inedit de lucru care sa-i stimuleze.

Exista de asemenea, birourile gandite pentru anumite segmente de activitate, sau concepute pentru organizarea evenimentelor informale.

Mintile geniale nu se cunosc pur si simplu. Au nevoie de un mediu potrivit pentru a dezvolta proiecte ambitioase

Hub-urile incurajeaza socializarea, lucru benefic pentru persoanele care lucreaza remote. In plus, oamenii au sansa de a cunoaste persoane din aceeasi nisa si de a dezvolta pe viitor colaborari frumoase.

Multe astfel de birouri organizeaza evenimente, cursuri de formare, ateliere sau workshop-uri. Birourile pentru cowork sunt apreciate pentru versatilitate. Intrucat se adreseaza unei marje largi de activitati si industrii, publicul tinta este tot mai diversificat.

Daca detineti un astfel de birou inedit, atunci asigurati-va ca le oferiti clientilor facilitatile necesare pentru dinamizarea programului de lucru.

1. Dotari esentiale

Dotarile spatiilor cowork incep de la elemente de baza – cafea, apa calda pentru ceai, gustari, mini-frigidere pentru depozitarea alimentelor, cuptor cu microunde si pana la fotolii de masaj pentru relaxare, canapele comode si la zone de jocuri (fusball, darts, etc.).

2. Natura si rolul ei vital

De exemplu, studiile arata ca, spatiile care adapostesc specii de plante ajuta la cresterea productivitatii cu pana la 15%. Asezarea plantelor in ghivece cu forme atipice ofera o nota personala incaperii.

3. Spatii personalizate

Se pot crea spatii de lucru individual pentru cei care au nevoie sa se concentreze si zone comune cu mobilier modular.

4. Psihologia culorilor

Culorile joaca un rol crucial, deci trebuie alese atent. Expertii sunt de parere ca verdele, albastrul si galbenul sunt benefice pentru ochi si psihic.

5. Aparate de masaj

Scaunele de masaj sunt ideale pentru momentele de destindere, cand inspiratia intarzie sa apara si se impune o scurta pauza de relaxare psihica.

Dupa masa de pranz, persoanele se pot odihni in aparatele de masaj in timp ce trag un pui de somn, noteaza idei pentru brainstorming sau socializeaza cu ceilalti.

De asemenea, acestea asigura confortul superior clientilor veniti sa participe la conferinte, training-uri, seminarii, sau cursuri. Altfel reuseste un trainer sa se faca inteles atunci cand publicul inlocuieste scaunele obisnuite cu functiile personalizabile de masaj Fujiiryoki, nu-i asa?

Statisticile arata ca, cei care prefera abonamentele pentru inchirierea unui birou coworking activeaza in domenii precum: IT si programare, finante, consultanta si suport juridic, marketing, jurnalism, freelance, etc.

In concluzie, zonele sunt proiectate sa asigure un mediu primitor celor care doresc sa se desprinda de sobrietatea corporatiilor, fara a pierde insa contactul cu oamenii din domeniul lor de lucru.
Sursa foto: unsplash.com